søndag 24. mai 2009

24.05.09 Søndag søndag

... laaate søndag.
I går morges dro vi alle fire ned til svigers i Rygge. Familien bestod av en endelig utsovet Aron og en mamma og pappa som hadde sovet litt lenger enn fem på lenge. Ruben satte rekord med ni timer søvn, så vi var alle litt mer opplagt. Takk gud for sprinkelsenger, vi får skaffe til Ruben når vogga er for liten, og ikke bytte på noen av de før de er konfirmanter.

Aron fikk bli igjen hos bestemor mens jeg og Ronny og Ruben dro til Svinesund og handlet inn til dåpen. Fikk nå kost oss litt med en kebab også. SKIKKELIG kebab av rent kjøtt, og ikke det mølet vi ellers spiser her hjemme fra tid til annen.

I går kveld prøvde jeg meg for første gang på å lage hjemmelagede karbonader (takk for tips, Grete), og jammen må jeg si at jeg skal aldri mer spise det ekle produktet som påstår å være "ferdige karbonader" mer. DÆSKEN for en forskjell i smak. Ja, uten sjenanse over grenseløs selvskryt må jeg si at de ble skitgode.

I dag har vi som seg hør og bør på en søndag vært late. Loffa mellom hagen, stua, kjøkkenet. Spist mat, lekt med barna og slappet av. Chris og Henriette kom innom og grilla til middagen sammen med oss, og det er jo alltid koselig. Onkel Chris og tante "rette" har stor stjerne i boka hos Aron, og spes er det stas å spille fotball med onkel chris. Henriette begynner å få en fin liten kul på magen nå også, gleder meg til lillejenta deres kommer ut. Synes det er veldig kjekt for dem å få en liten en nå, og så kjekt at lillejenta deres og Ruben blir i samme aldersklasse. Ronnys fetter Simen stakk innom også. Han er en så kjekk og snill gutt på 19 (eller er han 20?) som er så glad i tante Sigrun og familien at han rett som det er stikker innom. Simen er om mulig også enda større helt enn onkel Chris, selv om Aron bare har sett han en 2-3 ganger. Men sånn er det når man er en go'gutt. Hilde har gjort en god jobb med den gutten, og jeg håper at mine gutter blir like snille og gode en gang i fremtiden.

Og o salig stund; det virker som om jeg har fått litt mer melk igjen. Han har i hvertfall virket mer fornøyd ved brystet i dag, og puppene kjennes fullere ut. Det var jo ikke å forakte at Ruben sov ni timer i strekk forrige natta også! Spent hvordan det blir til natta igjen, etter vi kom hjem bæsja han bleia full, gulpa på Ronny, fikk tørr bleie, ren pysj og 70 ml MME på flaska... og sovna pent og pyntelig av seg selv i vogga kl åtte. Aron sovna i bilen, og gjorde ikke mine til protest da jeg bar han ned i sprinkelsenga og la han der når vi kom hjem. (Igjen takk gud for sprinkelseng).

Nå er det mors (og fars) alenetid. Jeg tror jeg i kveld lar klesvask og oppvask få vente til i morgen og logger på en time på WoW....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar