lørdag 16. mai 2009

16.05.09 Laaaaaang dag

Den rolige morgenstunden i dag var på ingen måte indikasjon på videreutvikling av dagen, snarere var de stille før stormen. Nå er klokken 23.05 og jeg har faktisk fått satt meg ned i mer enn fem minutter for noe annet enn amming eller å spise litt selv... Det har gått i ett fra Aron våkna kvart over åtte.
Ronny dro til frisøren og banka på døren når de åpna, deretter bar det til Ikea for "store-gutter-seng". Dagen har gått med til trøtte, krevende, sutrende, våkne, magevondte barn... Slitne barn og travle foreldre = dårlig kombinsjon. Ja ja, alt kunne nok gått mye kjappere om barn hadde sovet og foreldre fått et par timer uten avbrytelser, men når ingen av ungene ville sove på dagen og dermed endte opp med å ikke ha det bra, går alt på tverke og ting tar hele dagen og enda litt til.
Skjortene er enda ikke strøkne, gulvene uvaskede, men Aron sover i "store-gutter-seng" (han elsker den, men brukte nesten halvannen time før han sovna), Ruben sovna halv seks og etter en puppings sover han nå i vuggen, gresset er klippet, blomster plantet, tre maskiner klær vasket, seng og kommode skrudd sammen, marsipankake, pastasalat og potetsalat står ferdig laget og pyntet i kjøleskapet. Alexander har sunget sin eventyrvise, og jeg er så sliten at jeg snart detter av stolen.

Nå skal jeg finne senga, drømme om MGP og hele netter med søvn, og sende en liten bønn til han der oppe om at Aron sover natta gjennom i senga si, og sover helt til åtte i morgen tidlig.

Måtte alle få en flott nasjonaldag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar