mandag 18. mai 2009

18.05.09 Den store sovedagen...

Noe merkelig skjedde i natt... Jeg sov fem timer i strekk, og våknet ikke av Ruben. Jeg våknet av meg selv. Ruben sovnet kl åtte på kvelden, og sov godt når jeg la meg halv elleve. Halv fire våknet Aron, og jeg gjorde et reellt forsøk på å få han til å sove i senga si igjen. Han var på ingen måte uvillig, vil gjerne sove der, men jeg skulle helst ligge ved siden av han. Det var jo greit, men han bruker alltid lang tid på å sovne, og nå er ikke sprinkelsenga der som hindrer han i å gå ut av senga og inn til oss. Etter å ha kost med han i tjue minutter var det neeeeeesten så han sovna, men da våknet selvsagt Ruben. Klokka var halv fem og jeg kunne ikke tro at Ruben hadde sovet over åtte timer. :D
Aron fikk være med inn i dobbeltsenga, for etter åtte timers søvn hadde ikke han tålmodighet på å vente at storebror skulle sovne først. Vel, jeg ammet og Aron sovna i senga vår kjapt etter Ruben var ferdig med å amme (han sovna jo igjen han også). Halv sju våknet jeg til regnet som trommet på vinduet, og jeg kan ikke si jeg var innmari lei meg for at jeg ikke kunne levere Aron i barnehagen i dag.
Mandager bærer jeg Ruben i meitai mens jeg triller Aron i sovevogna hans til barnehagen (han har vogna hjemme i helgene) med sekk og pikkpakk. Spruteregner det, kan jeg ikke gjøre det.. .da blir både jeg og minstemann klissblaute.
Så da fikk far stille opp og kjøre i barnehagen, mor puppa igjen og sov til kvart på ti.

Vært en lat dag i dag, bare småpusla litt med husarbeid og stekt et lass pannekaker til middag (som ingen likte forresten, alle lesere be warned; styr unna ferdigpannekakemixen med bygg og hvete).

Nå går vaskemaskinen og oppvaskmaskina forhåpentligvis for siste gang i dag. Jeg satt en time med Aron før han sovna, Ruben sover etter ei flaske, jeg er ferdigblogget og klar for en tidlig kveld igjen. Har tekt å prioritere søvn nå. Bli flinkere til å legge meg tidligere, med tanke på at jeg regner med det blir en del storebror-våkning ved firetiden i nettene fremover.

I morgen er det første kjøretime..... iiiik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar