søndag 30. august 2009

30.08.09 Varmt men ikke febervarmt!

I går kveld var Aron dårlig. Ordentlig dårlig med HØY feber og nedsatt allmenntilstand. Kasta opp for første gang i sitt liv til og med, og det var fælt det. Vi stålsatte oss for en ille natt, fant frem informasjon om sykehus/legevakt i nærheten samt sjekket opp reiseforsikringen. Heldigvis ble det ikke så ille. Jeg trodde han spydde opp ibuxen, men noe holdt han visst nede, for en halvtime senere kom han seg betraktelig. Munnen rant over av skravling og en overtrøtt og småsjuk unge satt halv tolv og gomla is. Natten forløp bedre enn forventet, mor var oppe hver time og sjekket prinsen som sov mellom oss i dobbeltsenga. Han var ikke så varm som fryktet og jeg kunne drøye neste dose paracet fra kl 02 til 05. Da fikk jeg den i han uten at han våknet... dog våknet han en halvtime etter når den virket... "jeg er varm, mamma, jeg vil ha vann" og så sovna han igjen. Han var slapp og varm på formiddagen og sov halvannen time på sofaen også, men så kvikna han til og i ettermiddag har vi bada og han har vært i slaget igjen. Ingen feber i kveld før sengetid, bare litt dårlig matlyst og trøtt. Deilig at han ikke ble dårligere da, bank i bordet!!!

1 kommentar:

  1. Så godt at badenymfen er bedre. Ikke noe gøy når de små blir syke, spes når man er på ferie.
    Holdt nesten på å dette ut av sofan da jeg så videoen hvor han hopper og bestefar nesten drukner var et morsomt innslag. (beklager bestefar)
    Kose dere masse vider. klem

    SvarSlett