søndag 23. august 2009

23.08.09 Nei, så kaldt det er...

Forrige uke fløy av sted... I dag søndag, kan jeg se tilbake. Sitter på en veranda på en topp(en) leilighet litt utenfor Torrevieja og taster på pc'en litt før jeg skal finne senga. Men først tilbake til uken som har gått...

Mandag; Lånet sluttføres, papirer undertegnes, alt gjøres klart for huskjøpet. På ettermiddagen; kjøretime som nevnt.
Tirsdagen forholdt seg relativt rolig.
Onsdag; overtakelsen av huset kom tidligere enn antatt, og onsdag kveld fikk vi nøkler til vårt nye hus! Hurra! Deilig med eget. Litt å flikke på, men mest småting. Egentlig kan vi flytte rett inn, og det vil bli deilig.
Torsdag; pakkestyr til både hus og ferie, handling av siste småting vi trenger. Og en liten tur opp i huset vårt. Fortsatt like fint.
Fredag; oj oj, fredag... en uke siden Henriettes termin. Jeg tipper det ikke blir fødsel før hun settes i gang på grunn av overtid. Av en eller annen merkelig grunn har jeg hatt det på følelsen lenge. At hun vil bli satt i gang pga overtid, samt at det ender med snitt... Nå ser det ut til at første del slår til, håper for deres del at ikke andre gjør det. Glattkjøring stod på tapeten. Rakk aldri grue meg, alt for mye å tenke på. Var jo heller ikke noe å grue seg til, var bare moro! Jeg kjørte i følge læreren min prikkfritt ned, på banen og opp igjen. Nå må jeg bare få kjappa meg og tatt teorien (og bestå), og så meldes jeg til oppkjøring.... bare så synd det faktisk er 10 (!) ukers ventetid på oppkjøringa.
Lørdag; reisedag. Stress, mas, grøss og gru. Alt gikk allikevel over all forventning. Både resterende pakking, kjøring til Rygge, innkvartering på flyet, og selve flyturen. Aron sovnet kort etter avgang, sov en drøy time og var faktisk utrolig flink resten av turen. Alle de små lekene jeg hadde pakket inn og hadde med til avledning var bra å ha, men sånn i det store og hele gikk flyturen over all forventing for de fire store og de to små. På flyplassen i Allicante var det en deeeel varmt, vi var slitne, men ble hentet av to biler med "privatsjåfør" og kjørt til døra. Perfekt!
Leiligheten var også perfekt. Romslig og fin med alle faciliteter.
Søndag, altså i dag. Endelig kommer vi til i dag... dette ble et langt blogginnlegg.. har du orket å lese helt hit altså? Flink du er!
Søndag; barn og voksne var alle oppe drøyt kl sju. Bevitnet en fantastisk soloppgang fra vår flotte balkong med 180 graders havutsikt, spiste frokost kl åtte i 30 grader varmt allerede, deretter litt nødvendig mathandling før det var tid for stranda. Herrrrlig. Tempen midt på dagen bikka nok førti, men hyppig bading samt en liten bris hjalp. Alle har bada, både i sjø og basseng. Livet er bare deilig. Måtte de neste dagene av ferien fortsette i samme duren, da kommer vi hjem brune og fine med batteriene ladet til flytting....

Skal se om jeg får lagt inn noen fine bilder, så dere alle kan misunne oss.

Adios!

1 kommentar:

  1. oi, det var et langt innlegg, men jeg leste alt jeg ;)
    Ser ut til at dere koser dere masse, skulle ønske det var oss som var på ferie, men det fæår vi ta igjen en annen gang :D

    kose dere masse videre, så snakkes vi når dere kommer hjem :D

    SvarSlett