tirsdag 14. juli 2009

14.07.09 Stille i fjøset....

I dag er det tirsdag, og lørdag formiddag reiste vi til svigers i Rygge. Kosa oss hele dagen, litt shopping med svigermor, grilling og max manus i dvd-spilleren på kvelden. Søndagen dro vi på harry-handling med begge ungene og svigermor, og kom hjem med massevis av god mat. Ungene var snille, været bra og vi hadde en fin helg. Når vi reiste hjem, ble Aron igjen hos bestemor og bestefar som har ferie. Der har han vært siden, og det er så stille her hjemme med bare ett barn.... Deilig, men stille.
Tullingen som Aron har gjort her ved sengetid, er som blåst for sola hos bestemor. Visst viser han trass og vilje, men legger seg fint og sovner raskt. Dermed er vel konklusjonen klar; det er ikke snakk om å være redd, tørst, varm eller noe som helst annet enn testing av grenser. Vi får bare være harde og legge inn en konsekvent linje. Så får vi håpe det går snart over. Er slitsomt med laaaaangdryge legginger hver kveld, både for store og små.
I morgen ettermiddag kommer svigers hjem med størstepoden vår. Blir godt å se igjen storegullet mitt! Er neeesten litt fornærma over at mammadalten ikke en eneste gang har spurt etter oss (i følge svigermor)!

I går var det kjøretime igjen. Synes det gikk ganske fint. Vi kjørte bykjøring, trena på filskifte, lyskryss osv. Vet ikke hvor mange ganger vi var gjennom maxikrysset, men det var ikke få. Om jeg bare kunne slutte å kvele denne forbanna motoren nå så!!! Neste gang er ikke før om tre uker. Læreren min skal ha ferie. Er litt uhørt synes jeg, ta seg ferie sånn midt i opplæringa mi!

I kveld har jeg også vært bak rattet, men bak rattet på v70'n. Janne kom en tur, og jeg skulle endelig over terskelen å øvelseskjøre her hjemme. Vi startet på et industriområde på Gulskogen med litt start/stopp og rygging, før jeg dro ut i den store vide verden. Tut og kjør! Det gikk kjempefint. Gjennom 60-soner, 80, 40 og 50. Over Ytterkollen (heter det ikke det?), ut til Mjøndalen, gjennom div rundkjøringer, ut til Hokksund, tilbake gjennom Krokstad, opp til Årbogen for en liten pause, ned over Stenseth, gjennom Solbergelva og hjem langs Rosenkrantzgata. Massevis av lyskryss og stopper og div, men jeg kvalte ikke motoren en eneste gang nå da! Og Janne var rolig og flink å kjøre med. Nå håper jeg bare vi får til mer øvelseskjøring, både med Ronny og Janne, og andre som måtte melde seg!!!

Kanskje jeg skulle få ut fingeren å lese litt teori og fått tatt den prøven snart også nå da?!? Jeg føler i hvertfall at det går fremover med kjøringen, og håper den er i boks innen vinteren!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar