mandag 6. juli 2009

06.07.09

Jeg hoster og hoster.... tett i bryst, bihuler og nese, men følte meg i bedre form på formiddagen. Utover kvelden har jeg gått på litt feber igjen. Men kvelden og legging av unger og alt har i hvertfall gått uendelig mye bedre!

Dagen startet bra også. I dag skulle Aron være første dag i en annen barnehage. Sørbyløkka er sommerstengt i fire uker, og skal være sammen med Lilleløkka i en av avdelingene på Dampsentralen, som er en barnehage som ligger rett ved Arons vanlige barnehage (Sørbyløkka). Vi var litt spente når vi kom i dag, men Annina som er fast vikar i Arons avdeling var der, samt flere barn han kjenner. Det var litt sutring og klenging, men jeg var der i ca ti minutter og vi utforsket litt av de nye spennende lokalene sammen. Så gikk jeg, og når jeg kom for å hente han kunne de fortelle at han hadde hatt en fin dag. Masse plass, nye leker, og et par av barna som hadde "vokst ut av" småbarnsavdelingen til Aron var sammen med han, så det var både kjente barn, "gamle kjente" og nye barn å leke med. Og det hadde alt gått kjempebra. Jeg hentet et strålende fornøyd barn, og han har vært en solstråle resten av kvelden. Legging gikk over all forventning i kveld også. Han har jo virket veldig utrygg og grått ved legging, ikke villet roe seg de siste kveldene. Ofte har han snudd seg i senga og lagt seg med hodet i fotenden. I kveld slo det meg; kanskje vi skal kegge puta andre veien? Så tenkt, så gjort. Vi snudde vei i senga, slik at han kunne se ut av døra. Og vips; rolig unge. Er det mulig?
Når jeg la Ruben en halvtime senere, gikk jeg forbi Arons rom, han kikket ut på meg og sa; "jeg sover jeg, mamma!"
"Så fint gutten min, nå skal Ruben også sove" sa jeg.
Når jeg gikk forbi igjen og opp i stua, sa han "natta, mamman min", og jeg sa god natt og gikk opp. Han sover enda ikke, jeg hører litt smålyder, men han er rolig! Helt rolig, og trygg på rommet sitt igjen. Og det er fantastisk deilig.

Har hatt dobbelt kjøretime i dag igjen også. Kjørt mest bykjøring i dag, pluss trent litt filskifte. Jeg trenger fortsatt mer trening på start, kveler motoren iblant... og når jeg gjør det, blir jeg jo småstressa og gjør det garantert en gang til før det går bra. Jeg MÅ bare få inn i skolten holde clutsjen rolig når bilen begynner å gå, gi litt mer gass, så går det fint. Ellers gjorde jeg få feil i dag. Litt tull med plassering i ene rundkjøringa, men jeg synes det meste går fremover, heldigvis. Spent på å se om jeg klarer meg med de oppsatte tjue timene, synes timene går fort unna... men men, noen timer fra eller til; lappen skal jeg ha! Neste terskel er teoriprøven. Har ikke fått lest noe særlig i det siste. Kveldene er eneste mulighet, og i det siste har jeg vært så sliten og dårlig form at det ikke har blitt noe av... Sigrun og Viktor skal kanskje ta Aron noen dager i løpet av ferien, og da skal jeg lese så mye som mulig. Planen er å ta (og bestå!) teoriprøven innen juli er omme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar