torsdag 11. juni 2009

11.06.09 Leeenge siden sist...



Lenge siden forrige blogg-innlegg.. blogg og mye i livet har blitt en smule forsømt i det siste. Vi får ta en kjapp oppdatering for alle lesere;




Først var det pinsen. Vi hadde fantastisk sommervær og nydelige dager på hytta. Fikk øvelseskjørt litt, tusla litt tur, men aller mest slappet av i sola. Aron bada og kosa seg verre, men det var nok litt brå overgang til litt vel varmt for han og Ruben, men det går seg nok til.




Tirsdag etter pinsen ble jeg dårlig. Skikkelig dritdårlig. Om det var matforgifning eller ille omgangssyke vet jeg ikke, men jeg har slitt litt med magen etter svangerskapet så kan hende det "bare" var omgangssyke som jeg ble ekstra dårlig av. Klarte ikke gjøre noe, det minste av mat eller drikke kom rett ut igjen med hevnfølge, jeg orket ikke sitte, prate, ta meg av barna eller en gang amme før langt ut på kvelden tirsdag. Onsdag var jeg også dårlig, om enn bedre, men fortsatt syk og svak og dårlig bak, og så svimmel at jeg turte ikke være alene med Ruben. Ronny ble hjemme da også, heldigvis, trengte han hjemme. Gud forby om man hadde vært alenemamma, da tror jeg seriøst jeg hadde hatt virkelig store problemer.




Var i hvertfall endelig frisk fredag, og det var jo bra, for da dro vi ned til Rygge for å forberede dåp. Lørdagn gikk med til forberedelser fra morgen til kveld, og søndagen opprant uten spådd regnvær. Værguder og andre guder smilte til oss da en snill og blid Ruben "fikk vann i hodet" (Aron ville gjerne også ha litt vann i hodet av presten...), selskapet gikk fint, maten smakte og alle var slitne men vel fornøyde. Det gikk kjempefint med Aron i kirken, bedre enn jeg noensinne kunne forvente. Noen morsomme uttrykk kom han jo med; som at orgelet "bråka fælt" og organisten nok sov, siden han ikke kunne se han oppe på podiet. :)





I dag har jeg hatt ny dobbeltkjøretime. Forrige ukes timer måtte avlyses pga sykdom, så jeg var litt nervøs igjen... Litt kløn og plundring var det jo, spes med oppstart og nedbremsning, men det kommer seg, det kommer seg. Gleder meg til jeg blir enda tryggere, og selvsagt til den dagen jeg står med rykende ferskt og EGET førerkort i hånda. Det blir stas. Da skal vi feire.





Feire skal vi også når vi forhåpentligvis finner et hus vi har lyst på også! Vi er på kikker'n. Bør vel ta en prat med banken snart, få et lånebevis i fall drømmehuset plutselig skulle dukke opp. Hva drømmehuset er, er ikke jeg og Gubben helt enige om enda, men vi skal se om vi finner noe som passer oss og sneipene.

Mine følgende kriterier til huset;

- ikke for dyrt

- ikke for gammelt og dårlig vedlikeholdt (jmf punkt 1)

- liten hageflekk

- tre soverom på samme plan

- vaskerom


Ønskelig;

kjellerstue

spiseplass på kjøkkenet

badekar (eller plass til å sette inn)

Beliggende i "barnevennlig" område






1 kommentar:

  1. Hei hei, Så godt å lese at du var i form igjen til barnedåpen og at dagen ble så fin. Vi må treffes snart, er så lenge siden sist. Blir vel kanskje noe feiring snart også? Tenk at vi har 2-åringer snart (dvs om 3 dgr for deg)
    Så spennende at dere er på hus jakt, har dere bestemt location? Lier er jo veldig flott :D
    Ha en fin regnværsdag- klem fra meg

    SvarSlett