tirsdag 30. juni 2009

30.06.09 skikkelig aua og en liten nussegutt

Morgenen i dag startet überdårlig. Skulle lempe største mammadalten oppi vogna og VIPS; skikkelig aua i ryggen. Har spist litt piller, prøver å ligge mest mulig og bare pusle rolig og ser hva som skjer videre. ÆSJ og AU. Har massevis jeg skulle gjort. Ok, det er bare husarbeid og det er jo greit å slippe det, men haugen vokser mens jeg ser på det fra sofaen....

Hetebølgen over Østlandet er enda ikke over. Litt overskyet i dag, men det er på andra uka med temperaturer rundt 30 grader. Jeg begynner å bli mer vant med varmen nå på dagtid, men på kvelden er det slitsomt varmt i stua. Ungene er varme og utilpasse, men heldigvis sover de godt på natta i kjølige rom i kjelleren. Ruben sover nede på dagen nå også. Ligger i bare bleie med putevar eller helseteppe over seg.

I går var det kjøretime igjen. I ny bil.... Litt uvant, og litt nervøs i starten av timen, så ble det litt kvelning av motoren igjen, men ellers synes både jeg og læreren det gikk veldig bra. Jeg kjører mer selvstendig, og vi tar litt nytt hver gang. Forrige gang var det filskifte for første gang... giiiid så stressa jeg blei. Denne gangen gikk det fint. Nytt for denne gangen var å kjøre gjennom byen, med alle sidegater, lyskryss, fotgjengere både på og utenfor overganger og alt hva bykjøring innebærer. Det gikk egentlig veldig bra. Litt landeveiskjøring var det også, gjennom Lierbyen, nedover lierbakkene og tilbake gjennom Drammen. I går var det ganske greit å kjøre bil igjen, og jeg hadde en bedre følelse nå enn forrige gang. Jeg trenger mer trening på igangkjøring, men sånn stort sett går det fint fremover. Gruer meg litt til ut på motorvei, spent på når det blir.... men det går nok fint det også, bare filskiftinga kommer seg godt på plass. Heldigvis sjeldent man trenger oppstart og full stans midt på motorveien. :P

.... og den nussegutten ja! Aron har vel sett meg og pappa'n hans nusse litt... Ja da, vi er jo glade i hverandre, og de som kjenner oss vet vel at vi nusser litt. Legg merke til nusse, ikke kline. Det er nuss når vi kommer, nuss når vi går, og en og annen nuss bare fordi vi har lyst. Aron er etter uka på hytta blitt veeeeldig mammadalt igjen, noe som både er litt slitsomt og litt koselig. Og han har altså ut av det blå begynt å nusse meg midt på truten! Her om dagen kom han med lille siklemunnen sin og sa "nuss, mamma". Og nuss fikk han.... litt kliss får man ta med sjarmen når to-åringen man elsker over alt på jord kommer med kjærlighet i blikket og vil ha en nuss.
Nå er det en og annen nuss nå og da, både på kinnet og på munnen. Jeg får nyte nussene fra min lille nussegutt så lenge jeg får de. Antar det er for flaut å nusse mamma når man er 12-13....

1 kommentar:

  1. Så flink du er, ikke lenge til du har lappen i hånden nå :) Men syns du kunne tatt med deg læreren og kommet innom da dere sveivet gjennom Lier ;)
    Susse jente har vi fått også, er så koselig syns jeg. Er hyggelig at de kommer fra harmoniske hjem!
    Ha en fortsatt flott sommer. Klem

    SvarSlett