torsdag 19. november 2009

19.11.09 En livsendrende dag?

I dag har jeg kjørt opp og bestått førerprøven!!! Noen feil ble det, men en snill sensor så helthetlig på det og ga meg førerkort! Hurra! Litt skummelt kjennes det samtidig. Jeg? Kjøre bil? Må nok ut og øvelseskjøre alene i morgen, strekke vingene og kjenne på denne friheten alle snakker om...

I dag er det også ni måneder siden lille Ru kom til verden. Mamms minste go'klump. Ni måneder gammel, sparker fra og drar seg frem på underarma gjør han, det går så det griner på parketten. Klatrer opp og står på knærne, hyler fordi han ikke klarer å gå ned igjen... han fikk sin første blåkul i panna i går da han skalla. Det blir garantert fler :).

Han har begynt å si mamma mer også nå, det er bare så herlig!

En annen gutt som er herlig om dagen, er storebroren. Aronsen min er sååå kosete og nussete, og sier stadig hvor glad han er i meg, Ru, pappa, besteforeldre og oldemor. Og tanter og onkler, og kanskje også Janne og Emma-Bethine, Morten og Chris-Sander. Han er i hvertfall glad i folk! Og folk er glade i han. Jeg var i foreldresamtale i barnehagen, og uten å skryte for mye *kremt kremt* sa de ansatte at Aron var en unge som var en fryd å ha i avdelingen. Han er utrolig morsom, bøllete iblant som de fleste smågutter, men han sier så utrolig mye rart og er så velsevoksen at de flirer seg i hjel av han. Hun ene som jobber der sa at i sine 25 år i barnehage har hun aldri møtt en gutt som har hatt en slik tidlig språkutvikling som Aron. Han prater og forstår så utrolig mye, og allerede som 1,5 åring kunne man jo føre samtaler med han! De er alle imponerte over han, og vi er selvsagt også det og stolte av store lille herlige go'gutten til mamma og pappa.
En liten TV-slave er han blitt også. Elsker "Små Einsteins" og "Supertrioen" og "Dora the explorer". Er heeeelt med, svarer og klapper og danser og står i, det er herlig å se. Dog tenker jeg iblant at vi snart må begrense det, men han er også veldig flink til å finne på andre ting selv også. Så det går seg nok til.

Nei, nå er det "flash forward" på TV. Skal se om jeg ikke kan få lagt inn noen bilder igjen snart!

Cherio!

1 kommentar:

  1. gratulere med førerkort snuppa :) Skal du på kjøretur får du rope ut, er hjemme jeg vet du :D

    SvarSlett